Скульптор Софи Престигиакомо (Sophie Prestigiacomo) отражает наш постоянный и напряженный диалог с природой с ее болотными созданиями в заповеднике Марша в Сене (в заливе Морбиан во Франции). Всё началось с двух загадочных существ несколько лет назад, которые возникли неведомо откуда, и после того, как они ушли, недавно возникла краудфандинговая кампания по привлечению в заповедник восьми таинственных фигур. Или, как указала кампания (в переводе с французского): «более многочисленным, более любопытными и, вероятно, уверенными в необходимости связи с человеческим видом после первого визита двух послов» 😊. Антропоморфные фигуры моделируются грязью и водорослями, а водоросли высыхают внутри скульптур. Цвета, текстуры и «кожа» существ меняются со временем, вместе с органическим ландшафтом, в котором они обитают. Скульптуры дают возможность зрителям не только посетить сайт, но и вступить в диалог о биоразнообразии и наших отношениях с этими землями.
🐊 🐸 🐸
🐸 🐊
Sculptor Sophie Prestigiacomo reflects our constant and intense dialogue with nature with her swamp creatures in the Marsha reserve in the Seine in the Gulf of Morbihan in France. It began with two mysterious creatures several years ago, and after they left, a recent campaign aimed at bringing to eight reserves. Or, as the campaign (translated from French) stated:
"The more numerous, the more curious and probably convinced in the first visit of their two ambassadors, was the relationship of relations with the human species."
Figures are modeled with the help of mud and algae with the drying of algae inside the elements. The colors, textures and "skin" of creatures change with time, as well as the organic landscape in which they inhabit. Sculptures enable viewers not only to visit the site, but also to participate in the dialogue about biodiversity and our relations with these lands. Despite the fact that botanical creatures have a gothic, unsurprising aspect, the palettes of nature and their displacement have a certain beauty. And even if we do not understand what they are in the beginning, viewers are drawn to contacts with them.